Positiv til russ ass

Hei!

I dag skal vi fokusere litt på seriøse ting. Ikke slutt å lese #vikanikketulleheletiden. Jeg snakket litt med Tina, Martine og Embla før de dro på fest i går. Om bloggen, russetiden og om vennskap. (“Dere voksne, og pressen, fokuserer så mye på det som er negativt med russetiden, jeg skulle ønske dere var litt mer støttende. Vi gjør mye positivt også,  samler inn penger til Kreftsaken og sånn. For oss handler det mye om vennskap og samhold”).

Jeg skjønner alt det. Og jeg tar det til meg. For jeg vil gjerne være støttende og positiv. Jeg vil gjerne tenke at det gikk kjempebra i Sälen, selv om noen satte fyr på sofaen, ødela det meste av hytta (ja, har sett filmen) og fikk en fet bot. For jeg vet at det bare var noen få av dere og at de fleste andre tar avstand fra hærverk. Jeg syns dere er flinke og blir oppriktig glad når jeg ser blide av en smilende, kjekk russ som bærer bøsse og oppfordrer til å gi til  #kreftforeningen. Dere som er på buss kan etterhvert imponerende mye om prosjektarbeid, anbud, økonomi og Statens vegvesen #tommelopp #flinkeruss. 

Dere har mye å være stolte over, så snakk med oss om det. Vi vet ikke mer enn det vi ser og hører. Resten bare tror vi. Del det med foreldre og andre voksne når det skjer bra russeting. Fortell de gode historiene til pressen. Det er aldri feil å nyansere. 

Èn russ. flere russ. alle russ. Det er fort gjort å skjære alle over en kam, men klart det blir feil.  “Det er ikke russetiden som holder oss sammen, det er vennskapet” (quote Guro). La 2017 bli et #positivtrusseår.

Russebertemamma logger av for å #tenkepositivt #nytesøndagen #sjekkeblogglista

 

 

Skal mer til enn et mareritt for å skremme denne gjengen #nightmareonelmstreet

“Russetiden handler om vennskap også da, ikke bare fyll” Det har dere rett i, Embla og Martine! (“Dette bildet SKAL på bloggen asså”)

 

3 kommentarer
    1. Lenge siden jeg hadde russ i hus ( type hunkjønn). Det var da man lærte at politiet er kjekke karer og damer. Russeknute av typen ” sove i rundkjøring” f.eks. Politiet jaget dem heldigvis: Her får dere ikke sove…farlig om en bil mister styringen!
      De håpefulle endte opp i et tre istedet, der fikk de ikke sove, men klamret seg fast hele natten for å få russeknuten. Naboer til treet stirret forbauset opp på urokråkene grytidlig om morgenen og ristet på hodet da de gikk mot bilen for å komme seg på jobb.
      Tryvann: La seg til å sove i skauen. Kraftig lommelykt mot ansiktene: Her får dere ikke sove altså, jenter, dra ned til byen og finn overnattingssted. Onkel politi passet på der også.

    2. Joooda: Så herlig skrevet! Takk for at du deler. Ja, takk og lov for at det finnes politi og mange andre voksne som vil russen vel. Jeg har hatt en bratt læringskurve og skjønner mye mer av hva denne tiden betyr for ungdommene nå enn jeg gjorde for 14 dager siden. Jeg håper det går bra med alle sammen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg