Hva foreldre egentlig sier…..

Hei!

Har du noen gang hatt en litt uggen følelse av at mamma og pappa har en skjult agenda? At de egentlig fisker etter noe helt annet når de stiller deg hverdagsspørsmål? Ikke det? Da kan du heller gjøre lekser enn å lese videre.

Du er der fortsatt? Da kan jeg avsløre følgende, du har helt rett! Vi stiller blant annet en god del spørsmål, som vi allerede vet svaret på. Vi gjør det ikke for å irritere deg (bortsett fra når vi har en dårlig dag, da gjør vi det for å irritere deg). For #vivilbaredittegetbeste

Her er en guide som vil gjøre det mye lettere for deg å tolke foreldrespråk (Sorry alle foreldre, vet vi var enige om å ikke si noe, men jeg bare måtte)

Hva vi du hører oss si (og hva vi egentlig sier):

  • Har du spist? (Har du fått i deg noe annet enn McD-mat det siste døgnet? Har du det bra? Har du vitaminmangel? Spiseforstyrrelser?)
  • Når skal du opp? (Har du satt på vekkeklokke? Skal du ikke slå av lyset nå? Burde du ikke legge bort mobilen? Det er driiiitsent! Slå av lyset NÅ for svarte svingende!)
  • Har du husket gymtøy? (Hvor mye fravær har du i gym nå? Tror du at du stryker? Orker du i det hele tatt å løpe idag? Har du tenkt å SKULKE gymmen?)
  • Hvordan ser det ut på rommet ditt? (Jeg vet at det ikke ser ut. Se til å rydd!)
  • Hvem er du med? (Er du med noen jeg kjenner (håpe, håpe)? Er du sikker på at hun/han er bra for deg?)
  • Når kommer du hjem? (Kom hjem i tide ditt lille bøllefrø! Jeg gidder ikke vente oppe hele natten!)
  • Skal du bruke DE skoene? (Det er -10 grader og Conversa er ikke foret. Det striregner og UGGs suger vann. Du kommer til å få lungebetennelse, fravær, ingen jobb, et dårlig liv) 
  • Er ikke den jakken litt kald? (Kort skinnjakke er galskap i minusgrader! Hvis du blir syk må du være hjemme og får fravær! Eller du fryser ihjel, da er ikke fravær så farlig egentlig)
  • Trenger du noen nye sokker? (Husker du å skifte sokker? Det lukter mildest talt mystisk på rommet ditt)
  • Har du gjort lekser? (Jeg håper virkelig du gjør lekser, så du kommer inn på høyere utdanning, så du får en utdannelse, så du blir noe, så du kan flytte hjemmefra, så du kan få et godt liv og…….sørge for meg i alderdommen) 
  • Kan du hjelpe meg litt med Facebook her? (Jeg er totalt idiot på sosiale medier og trenger deg virkelig NÅ, har postet noe skikkelig teit og får ikke slettet det!!)

 

Er det rart det blir kaos? Ække det vettu!

Russebertemamma logger av for å #separadise (kødda) #maseomlekser #sjekkeblogglista 

Bare én ting til…..

 

3 kommentarer
    1. Therese Myklevold: Hehe! Man trenger ikke ha barn for å ha humor!. Så gøy at du leser bloggen min, Therese. Det syns jeg er kjempekult at du gjør selv om du ikke er i russemodus. Takk for at du tok deg tid til å kommentere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg