Om å gå for langt på kort

Hei! 

I går deltok jeg i en liten samtale om teksten på russekort. Fetter Håvard, som var russ et sted mellom meg og russeberta (ok da, ganske mye nærmere russeberta egentlig) fortalte at han tok litt hensyn når han valgte tekst på kortet sitt. For det er ikke bare andre russ som får det kortet lism. Eller småunger du ikke kjenner. Berta delte ut kort til både mormor, farmor og tante for noen uker siden (De: – Såååå, koselig at vi får kortet ditt da. Me: – NOT!). Det må jeg bare si, hun hadde ikke tatt hensyn. Heldigvis er det veldig liten skrift og svart på blått, så mitt håp var at de ikke klarer å lese det #nopeharikkesettbrillenedine (“Jeg kan lese det for dere!” Oh, shit. Here we go…) De har tatt vare på kortet, så de kan vise det til vennene sine. Serr, jeg dør. 

Håvard refererte teksten på kortet til en 09 russ; “Det er bedre med en god trekant, enn en ond sirkel”. Jeg syns det er så fint når de integrerer geometri i livet sitt på den måten. De har åpenbart lært NOE i løpet av de 13 skoleårene #gudskjelov. Jeg er sikker på at han der, han har drevet det langt ass. En annen hadde med elementer fra naturfagen: “Hjernen er et fantastisk organ. Begynner å virke når du våkner, og slutter med en gang du kommer på skolen”. Det er imponerende hva de har fått med seg. Heldigvis har denne flotte unge mannen ikke vært på skolen på en stund #velfungerendehjernenå.

Gjett om jeg gleder meg til å få kortet ditt! 

Russebertemamma logger av for å #strykebandana #sjekkedatoforforeldrerulling #sjekkeblogglista

Kort og godt kort. Takk, Tina:-) 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg