Back to the future

Hei!

Det er en ting jeg syns er dritskummelt og det er at dere som vokser opp i dag tror dere må leve opp til en haug med krav, at vi har så store forventninger til dere.Enda verre er at mange av dere har ekstreme forventninger til dere selv. Men hva vet vi, foreldrene deres, egentlig om dere? Jeg skriver denne bloggen for å prøve å forstå mer.Noen ganger føler jeg at det har oppstått et usunt gap mellom oss, mellom generasjonene.Men det har kanskje alltid vært sånn. 

Hvis du er en 2017-russ så er dine foreldre sannsynligvis født sånn omtrent mellom 1955 og 1975. Syns du det det er lenge siden vi ble født? Det syns egentlig ikke vi #tidengårforalle. Og når dine barn en gang blir russ, vil du føle det på samme måten. Du tror du er annerledes enn oss. At vi umulig kan ha følt og tenkt sånn som du føler og tenker  At vi ikke skjønner helt hvor du er. La meg dele en hemmelighet med deg: Vi vet akkurat hvor du er. Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et glimt av fremtiden, at jeg kunne skru tiden frem, la oss si ca 30 år. Det er 2047 ish og du er mamma eller pappa til en russ, eller det som ble kalt en russ, i gamle dager. Nå kalles de plussruss. De har klart seg gjennom 15 tøffe år med teoretisk og praktisk trening og nå skal det feires. De har planlagt og jobbet for dette de siste fem årene, de har brukt mellom to og tre millioner kroner hver: De er heldigste er på fly. Høydepunktet i plussrussetiden er definitivt NYC, men treffene i Tokyo og Dubai er også populære #jeterfett.

Du syns kanskje de bør bremse litt? At det er for mye av alt, at de bør fokuserer litt mer på å skolearbeid og, eksamen? Men de er ustoppelige, der de sjangler bekymringsløst rundt i sine gull- og sølvdresser. De har skjønt alt. Akkurat som du skjønner alt  nå. Akkurat som jeg skjønte alt i 1985. Tro meg, jeg skjønner hvor du er. Og jeg forventer ingenting annet enn at du gjør så godt du kan. Men det forventer jeg faktisk, fordi jeg vet at du har det i deg. 

Russebertemamma logger av for å #roesegnedlitt #gledesegtilbarnebarn #sjekkeblogglisten

På tur til plussrusstreff i Dubai? 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg