Dorull anyone?

Hei!

Ikke et vondt ord om dugnad, men hvor mye doruller tror dere egentlig at jeg trenger? Sånn ca? 

– Kan du kjøre meg, Vi skal hente litt doruller?
– Hvis det bare er litt, kan du ikke bare ta dem med på bussen? 
– OMG, det går ikke! Herregud, det skjønner du vel.  
– Ok, jeg kjører..
– Vi må ta den store bilen (Allerede her burde jeg luktet luna. Jeg ser det nå, men nå er det jo for sent. Alt for sent). 

Ti pakker med doruller og fem med tørkerull denne gangen. Hundrevis av ruller til sammen #rullerforrulling Dette går fint, jada. Jeg prøver å være positiv, men kjenner at jeg etterhvert har fått et litt anstrengt forhold til dorulldugnad. Det hadde akkurat begynt å minke litt med ruller i boden fra siste dugnad. Jeg fikk i hvert fall ut putene til terrassen nå i helgen. Fikk plutselig tilgang til skiene også, men nå har jo snøen smeltet #hvaergaltmedsklibrett #sågøyerdetvelikkepåski 
Så da var det bare å fylle opp igjen, de skal jo uansett ikke ligge der lenge #hvordumkanmanbli. Allerede i kveld tenker jeg noen tar jobben med å selge unna en del. ALLE trenger jo dopapir HELE tiden. Og det er tross alt dugnad og pengene går til en skikkelig god sak #russetidnesteårogså. 

– Kan du ringe farmor og mormor og spørre fra meg om de vil kjøpe doruller?
– Nei, det syns jeg du skal gjøre selv. Det er din dugnad, vet du. 
– Jammen det er veldig mye dopapir å selge da. 
– Nettopp! Kom igang nå! 
– Hvor mange pakker skal du ha? 

Himmel og pannekake. Jeg kunne leid ut boden og finansiert russetiden din med bare leien!. Men det går jo ikke nå som den er fylt til randen med doruller, for svarte svingende. Vi kommer aldri til å få brukt det opp. Er det helt feil å håpe at hele familien får akutt diaré? Gjerne samtidig. 

Russebertemamma logger av for å #stabledoruller #prøveåblimatforgiftet #sjekkeblogglisten

Enkle penger my ass….

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg