Foreldretulling på rulling

Hei!

Nå er det særdeles kort tid til den store dagen. Jeg har gledet meg i snart 13 år! Du har skjønt det, jeg gleder meg til FORELDRERULLING 2017. Det er på søndag. Men det er lov å begynne å forberede seg allerede nå. Jeg vil nødig fremstå som en foreldretulling på denne viktige dagen, så jeg tenkte det var greit å spørre meg litt for #alltidberedt 

– Hva bør jeg tenke på i forbindelse med foreldrerullingen på søndag? 
– Du må bare ha på deg noe.

Ok, det var litt mindre informasjon enn jeg trengte, men okey. Det er altså ikke nudistrulling i år, kjekt å vite. Jeg er ikke skuffet over det altså, bare så det er sagt. Russeberta har vært på Vrengefest i to døgn og vrengt flere kroppsdeler, inkludert leggen og stemmebåndene (Jeg skjønner nesten ikke hva hun sier lenger, men jeg jatter med så hun ikke skal føle seg dum). Vet ikke helt hva som forventes på foreldrerulling, så derfor har jeg konsentrert meg om det mest åpenbare; nemlig å friske opp russebrølet.

Dette ropet ble først brukt i Oslo i 1934 og er visstnok laget etter mønster av et dansk speiderrop (det skal du få meg til å tro). At noen har vært godt inni feiringen allerede da dette ropet ble funnet opp, er hevet over enhver tvil, men å skylde på danskene? Ærlig talt. 

Spør mamma og pappa om de husker, be dem lete i hjernevinningene. Jeg tipper det er der.

Russebertemamma logger av for å #syrussedress #øvepåbrølet #sjekkeblogglisten 

  Disse kjekke 1992-gutta kunne det så klart!                                               Men hva med disse vakre 2017-damene? 

 

PS For de som trenger manus; 

Chickelacke, chickelacke, show, show, show!
Bummelacke, bummelacke, bow, bow, bow!
Chickelacke, bummelacke, jazz bom bøh!
Julekake, julekake, hjembakt brød!

 

 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg