Russeforeldreknuter 2017

Hei!

Da er det under 24 timer til foreldrerulling og jeg vet ikke helt hvor jeg skal vorse. Jeg skal straks sjekke pakningsvedlegget på bilsyketablettene, er det greit å kombinere med alkohol? Kjemperedd for å bli russebuss-syk! #kleintåspypåforeldrerulling. Har hørt at det kan være lurt å binde en plastpose rundt halsen. Hei der, vent nå litt. var det tull?? Samma. Jeg vurderer det sterkt. Men la oss komme til saken. I dag offentliggjøres nemlig de ti første russeforeldreknutene.

De offisielle Russeforeldreknutene 2017

 § 01. Prøv fem dager i strekk i RT der du ikke sier: “Pass på deg selv” til russen din.  Munnspray
 § 02. Kjør en eller flere russ til Sverige for å kjøpe billig alko og snus.  Brukt snus
 § 03. Ha sikker sex mens én eller flere russ sover ut rusen i rommet ved siden av.  P-pillebrett 
 § 04. Sov en hel natt uten mobilen ved sengen.  Nødlader
 § 05 Lat som det ikke er ditt barn når de ringer fra legevakten.  Stetoskop
 § 06. Kyss en SORR-representant.  Visakortet til moren 
 § 07. Møt din russ med et smil og si “så bra du ser ut” hver gang russen stikker innom hjemme.  Løgndetektor
 § 08. Få russen til å spise sunt en hel dag i RT.  Bunt med gulrøtter
 § 09. Unngå å bli russebuss-syk på foreldrerulling. Spypose
 § 10. Finn Sunniva. Det bor over 10 000 mennesker på Fornebu. Sunniva er en av dem. Det eneste du trenger å gjøre er å finne henne. Følg med på bloggen for å finne ut hva hun pønsker på.  Selfie med Sunniva

FRT (Foreldrerussetiden) blir ikke helt den samme uten. Jeg var nær ved å klare løgndetektoren i dag. Jeg prøvde #seriøst. Men måtte gi opp. I morgen går jeg for § 09. Ønsk meg lykke til folkens!

Russebertemamma logger av for å #jaktenuter #gledesegtilrulling #sjekkeblogglista


Har overlevd den første uka. Jadda!
 

 

 

                          

2 kommentarer
    1. Hei, så fin, bra, artig og nyttig Blogg du har! Dette må jo være en av de beste måtene å “komme” seg gjennom Russetiden på! Jeg hadde ei for 3 år siden, og ei i første Vg, som er godt i gang med planene. Så jeg kjenner meg masse igjen! Stå på og lykke til 🙂

    2. Marianne Kaspersen Dignes: Hei! Takk, så kult at du liker bloggen min. Jeg syns faktisk det virker ! Mye terapi i å skrive seg gjennom RT. Og litt ironi og tull hjelper alltid. Du er jo dreven da, som allerede har hatt en russ i huset. Lykke til med nummer to!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg