Russ i kjøleskapet

Hei!

Scene fra russehverdagen i heimen: Vi er på kjøkkenet hos familien Borge Klokken er 06:05 og jeg har nettopp stått opp etter en litt urolig natt. Fikk en litt urovekkende sms kl 02:11: “jeg klarer ikke gå, moshpitta sjukt”. Jeg var litt trøtt og i farten husket jeg ikke forskjell på mosh pit og shitfaced, så jeg ble ekstra bekymret. Til pass for meg! En Russebertemamma som ikke leser sin egen blogg lism (Se Russespråk for Dummies). Vel, hun var tydeligvis ikke lam lenger. For der, på kjøkkenet, men hodet godt inni kjøleskapet, står ingen ringere enn russeberta. Tror jeg. Den delen som er utenfor kjøleskapet ligner i hvert fall veldig.

– Neimen hei! Så utrolig bra at du er oppe allerede, selv om du har rullet i natt (imponert og overrasket i tonefallet).
– Oppe? Seff er jeg oppe, jeg har nettopp kommet inn døra (litt flatt og slitent tonefall og litt vanskelig å høre pga plassering av hodet i kjøleskapet). 
– Ehh…ok, så du skal ikke være med ut å jogge? 
– Sannsynligvis ikke. Btw, her er det IKKE NOE å spise (helt klart desperat). 
– Så rart, jeg handlet jo i går, det er masse mat der, jeg er sikker på du finner noe (bare en anelse irritert).
– Omg, vi har IKKE NOE MAT sier jeg jo, hvordan skal jeg da få spist? 

(Jeg trodde først at jeg måtte ha ganske god fantasi for å blogge, men det viser seg at det er mer enn nok stoff å hente i russehverdagen. Og natten. Virkeligheten overgår fantasien big time her i huset). 

– Kan du kjøre meg til Mækkær’n? Nå lism, før jeg dør av sult. 

Russebertemamma logger av for å #sovelitt #mediteremye #sjekkeblogglista


Mimre mimre. Meg, Russeberta og Titta på foreldrerulling.  
Foto: Privat (veldig) 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg