Begynner å bli litt russten

Hei!

Er det mulig? Hvor mye tåler en kropp? Vi er på dag 33 med lite søvn, mer alkohol enn vanlig, uregelmessige måltider, små og store kriser både dag og natt (særlig natt), utallige meldinger og sms’er dag og natt (særlig natt) og kjøring til og fra steder jeg ikke visste eksisterte. Og på toppen av det hele folkens, så har jeg faktisk en russ å ta meg av.

Jeg er stolt av meg selv, av russebertepappa og av alle andre russeforeldre der ute. Dere er fantastiske! Russetiden ville ikke blitt den samme uten dere. Det kan være noen mener noe annet, særlig hvis de er av det blårøde slaget, men ikke tenk på det. Jeg vet hva dere går gjennom og jeg er imponert!

Vi hadde denne lille samtalen på mandag (8.mai). På telefon. Merkelig nok har hun ofte lite batteri når samtalen tar en uønsket vending.  Og hun har ikke tøtsja dørstokken hjemme på snart en uke. 

– Hvordan ligger du an til historieprøven i morgen? 
– Kjempebra! 
– Hva var tema igjen? 
– 2. verdenskrig…..
– Nettopp! Det er jo veldig viktig. Forbinder du noe spesielt med datoen i dag da? 
– Det var noe med Hitler eller noe…
– Ehh, ja, på en måte. Eller noe med ikke Hitler lenger lism. Når var 2. verdenskrig egentlig? 
– 1800 og ett eller annet? Eller blander jeg nå? 
– Ehh…kanskje litt. Du skal vel ikke rulle i natt da, men lese litt kanskje? 
– Hæææ, er du helt dum? Seff, skal jeg rulle, jeg er rullesjef jo. Jeg har kontroll sier jeg jo. Dgb! Ærlig, jeg skjønner ikke hva som er så viktig med den krigen ass…Sorry, må gå, har 4% ass…..

I løpet av den siste måneden har russesyken smittet over på lillebror, som er russ i 2018, men som like gjerne startet allerede nå. Det foresvever meg at det ikke ikke var en god idé å få barna så tett. Angrer på det nå gitt, tok en angrepille i går, men den ser ikke ut til å virke.
Jeg har for øvrig nominert meg selv til Nobels fredspris og holdt av datoen i desember. Russetiden tar på ass. 

Russebertemamma logger av for å #sjekkefredsprisnominasjoner #taigjensøvn #sjekkeblogglisten


I heisen med Russebertepappa. Hva er det med det å alltid ha tungen ute? 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg