Busstopp (ikke holdeplass)

Hei!

Nope, ikke holdeplass i det hele tatt. Så da skjønner du sikkert hva jeg mener. Husker du jeg skrev om å være buss uten russ og russ uten buss og sånn (se Er det greit å være buss uten russ?). Vel, det hjelper ikke stort å være russ på buss når den bussen stopper. Og den stopper jo ikke på tirsdag formiddag lism, den stopper midt på natten, og sjelden eller aldri i nærheten av et verksted, eller en taxi for den saks skyld. 

Ring, ring…Klokken er svarte natta og jeg knuser nesten mobilen i forsøket på å svare. 

– Hallo? Hvem er død? 
– Hei, mamma! Asså bussen har stoppa!
– Takk, så fint at du sier fra, men den informasjonen trenger jeg egentlig ikke før i morgen. Hvor mye er klokka? 
– 2 elns. Veit ikke ass. Kan du hente meg? 
– Hvor er dere? 
– Usikker, men det er j….. kaldt her. 
– Hvordan skal jeg hente deg hvis du ikke vet hvor du er? 
– Veit ikke ass. HYSJ! Jeg snakker med mamma!! Vent, jeg går uttafor….Vi er visst ved Kjeller eller no. Det er INGENTING her. 
– Du, jeg tok et glass vin i går (for å døyve litt russeforeldrestress), så jeg kan ikke hente deg. 
– Hva med pappa, er han også full? 
– Han er faktisk edru (og sykt snill). Han kommer og henter deg. 
– Ehh, oss. Henter OSS. Vi er ganske mange……

Ja sånn kan det gå. Eller ikke gå. Men det gikk fint. Takket være Russebertepappas iherdige innsats. Søvn er for pyser. Det som kunne blitt et Nightmare on Elm street endte godt. Nå har noen snille foreldre ordnet med nytt batteri og jobber på spreng for sikre at det blir party på hjul de siste seks dagene av RT også. Gudskjelov ass! 

Russebertemamma logger av for å #lagemat #vorse #sjekkeblogglisten


Så lenge det er buss er det håp! 


Du har ikke sett denne hekken for siste gang ass! 
 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg