Siste nytt fra Granca

Hei (eller Holá)

Herremin, jeg har savnet dere ass! Nå er jeg tilbake ass. Skikkelig tilbake lism #bloggerigjen

Det siste som har skjedd er at Berta (tidligere Russeberta) har baila til Granca med et par av chicksa. Jeg syns det var temmelig godt gjort å finne en Kanariøy som jeg ikke har vært på. Derfor skrøt jeg temmelig uhemmet til de som gadd å høre på. Hva gir du meg? Granca ass! Det gikk skikkelig bra helt til en (ganske uhøflig) fyr på en (ganske nedlatende) måte, forteller meg at Berta mest sannsynlig er på Gran Canaria. Hæææ? Pokker ass, der har jeg jo til og med vært. Èn gang. Tror jeg. 

De første dagene var det bare helt utrolig kult på Granca. Sol,sol og atter sol. Diger terrasse og TOROs tomatsuppe (med makaroni) og WASA knekkebrød på Supermercadoen. Digge drinker, høy partyfaktor og kort vei til stranden. Men så skjedde det noe uventet. Ring ring. 

– Hei mamma. Hva skjer a? 
– Skjer? Tja, ikke mye. Her er det rolig. Vi har jobbet i dag da. Ferien er jo på en måte litt over for noen av oss.
– Åja. Jaaaa. Jeg lurer på én ting. Asså, hva gjør man her liksom? Vi soler oss og sover og går ut og drikker og spiser og sånn, men hva GJØR man liksom her? 
– Ehhh….Du er på sydenferie. Høres ut som dere har knekket koden.
– Jammen, det er ingen som snakker spansk her, bare én kelner, så jeg fikk i hvert fall spurt om regningen, på spansk lism. De snakker svensk mamma. Svensk. Og så er det noen syyykt irriterende briter som står opp tidlig og legger håndklær på ALLE solsengene. Det er ikkeno ledig når vi kommer. Og alt er driiitdyrt!
– Velkommen til Syden jenta mi! Kanskje dere kan ta bussen til en annen strand? Se dere litt rundt på øya? 
– Hmmm…, men det er så utrolig mye sand der!
– Sand? På stranden? Det var som pokker! Du, nå har faktisk jeg litt lite batteri her……

Vel vel. Det er skikkelig tøft å være ung ass. Men apropos Syden. Selv har jeg begynt å lade opp til Bærumsuka på Ios. Denne vakre lille øya som en skokk med unge håpefulle nesteårsruss invaderer som en ukes tid. Hakke gleda meg så mye til noe siden foreldrerulling i mai. Det kuleste er at Lillebror (Chucky2018) ikke vet at jeg skal ned samtidig med ham og homeboysa. Surprise! 

Hasta la vista godtfolk!

Russebertemamma logger av for #skjekkeyr #værevoksen #sjekkeblogglista

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg