Ikke la noen holde deg på pinekvisten

Hei!

Som dere allerede vet så blogger jeg ikke bare om russetid. Jeg liker også å dele andre store og små episoder og betraktninger fra livet med tenåringer. Du kan si hva du vil, men kjedelig er det ikke. 

Her om dagen hadde vi en samtale om prevensjon, ikke den STORE SAMTALEN, men en liten samtale. I den forbindelse fant jeg det nytting å repetere litt naturfag og innledet med noen veldig pedagogiske spørsmål om kvinnenlig anatomi i de nedre gemakker (ord du ikke skjønner? #spørenvoksen) 

– Øverst er eggstokkene og så er det jo livmoren, men hva er mellom der igjen? (Jeg vet svaret, men det er et smart pedagogisk triks, å spørre sånn, tror jeg #jegskjønnerungdom) 
– OMG, mamma. Der er jo LIVMORVEILEDEREN!
– Ehh…egglederen mener du? 
– Ja, nettopp. Det var jo det jeg sa!

Etter at den upedagogiske latterkarampen ebbet ut tenkte jeg at, tja, jaggu hadde det vært fint med en livmorveileder for ungdom. Skulle gjerne hatt en selv ass.

En annen dag satt vi og snakket om noe helt annet. Jeg elsker det norske språket generelt og ordtak spesielt. Derfor blir jeg allitd ekstra glad når ungdommen bruker språket for det det er verdt. Ikke minst når de lager sin egen vri. Da blir alle samtaler mindre forutsigbare og kjedelige. Alt kan skje lism. Jeg husker ikke helt hva som var tema, men sannsynligvis kjærlighet eller noe annet superviktig. 

– Jeg vil jo ikke holde ham på PINESTAVEN, eller hva heter det? PINEKVISTEN?
– Ehhhh. Nei nettopp. Det skjønner jeg godt. Pinekvisten lism. Makan! 
– Ja, du kan jo bare tenke deg hvordan det er å sitte i hans sko!
– Hmm, egentlig ikke, men det foresvever meg at det kanskje er litt trangt? 
– Hææ? Hvorfor ler du? Hva er morsomt? 
– Det heter serr ikke “sitte i hans sko”. 
– Samma, du skjønner hva jeg mener. Jeg føler i hvert fall at jeg satt den rett på spikern.
– Det er mulig, men det er ærlig talt litt vanskelig å bedømme. 
– Whatever, Mams. 

Jada, godtfolk. Da gjenstår det bare å takke for at du leste dette og så sees vi snart. På pinebenken eller noe, hvem vet. Stang ut herfra. 

Russebertemamma logger av for å #fåfriskluft #gjørevoksenting #sjekkeblogglisten 

Hei der! Ute og sjekker pinekvisten? FOTO: Privat (veldig) 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg