Russepluss

Hei!

Fra et foreldresynspunkt er det mye fokus på negative ting ved russetiden.  Derfor ser jeg det som min oppgave å peke på det som er på plussiden.  De tingene som mamsen og papsen kanskje ikke har tenkt over #bedemlesedette #jegskjønnerungdom 

Jeg gleder meg til russetiden fordi, da trenger jeg ikke……

– vaske tøy. Russ bruker den samme dressen i en måned i strekk. 
– lage mat på forutsigbare tidspunkter Russetiden er ikke kjent for regelmessige måltider.  
– vekke ham om morgenen. Russ legger seg ikke.  
– lure på hvor han er. Det er faktisk så umulig å vite, at det jeg bare dropper det. 
– irritere meg over sølete sko i gangen. HVIS russ kommer hjem, sovner de med skoene på, i sengen. 
– lure på om han drikker for mye i helgene. Russ drikker sannsynligvis jevnt for mye hele måneden. 
– stå tidlig opp og lage frokost. Tips! Russ kan eventulet bruke kveldsmaten som frokost. 
– være redd for at han skal bruke penger på dumme ting. Penga er allerede brukt opp! 

Russetiden for meg er litt som å trekke en tann eller ta eksamen, jeg gruer meg på forhånd, men når det først er igang, så er det snart over. Forresten trodde jeg et øyeblikk at Lillebror hadde byttet navn til Voicemail. Det er i hvert fall dit jeg får beskjed om at jeg har ring hver gang jeg ringer. Hallooooo? NB! Ikke legg igjen beskjed på svareren. Ingen under 40 bruker den funksjonen #garantert #harprøvd #funkaikke

Russebertemamma logger av for å #nytesolen #puggerussesanger #sjekkeblogglisten

Teller ned til RT2018. Foto: Aner ikke, ikke meg i hvert fall. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg