Stengt for ombygging

Hei!

Jeg har reflektert litt over uttrykket “strengt for ombygging”. Det er det foreldre sier mens de smiler tappert og later som det alltid kjempegreit å ha tenåringer. Hehe, sier man, det er stengt for ombygging i toppetasjen!  Mulig det, men her i huset har jeg følelsen av at renovasjon er mye mer dekkende. Vi snakker åpenbart ikke om litt sparkling, flikking og maling av eksisterende hjernevinninger. Jeg tror det meste er revet ned og skal bygges opp igjen. I mellomtiden vil jeg gå så langt som til å hevde at det av og til kan virke litt tomt der oppe. Og ikke nok med det, som med annen renovasjon og ombygging tar det ofte mye lenger tid enn planlagt.

Og det koster dobblet så mye som man trodde. Hvis jeg skal sponse mer nå krever jeg at det kommer tydelig frem hvor penga kommer fra..Gjerne i form av en tatovering. Hvorfor er det blitt umoderne med sånne tatoveringer med hjerter og roser og det vakre ordet Mamma i vakker kursiv? #skjønnerdetbareikke #erjeggammeldags  NEI,det er ikke jeg som skal betale for den tatoveringen! 

For øvrig er det av og til litt rot utenfor byggeplassen også. Noen ganger klarer jeg ikke motstå fristelsen til å rydde litt. Det skjer særlig når vi er tomme for glass, tallerkener og tekopper og de viser seg at det faktisk ikke står i oppvaskmaskinen. Er det noen som vet hvor vanskelig det er å få fire uker gammel smoothie ut av en drikkeflaske? (Ærlig talt så vet jeg ikke om det var smoothie engang, jeg bare gjetter). Forleden fant jeg noe som minnet veldig om elglort i et hjørne under senga. Utrolig sjelden med elg i 4. etasje tenkte jeg først. Til min store lettelse viste det seg å være en halv  pose m #filmsjokolade #ikkeelg

Forresten traff jeg på en russ som het Siri her om dagen. Veldig søt jente, men mellom oss, hva er det med foreldre som kaller opp barnet sitt etter hun iPhone-dama? Forstå det den som kan.Makan!

Russebertemamma logger av for å #googletatoveringer #setteutmusefeller #sjekkeblogglista

Det bygges om. Foto: Jada, bare litt uskarpt. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg