Fiskegrateng? Seriøst?

Hei!

Jeg kan rapportere om en uke med heldøgnsdrift i heimen #sevenelevengåhjemogvogg Det er rett og slett et eller annet familiemedlem som er våkent hele tiden, men sjelden samtidig med meg. Jeg kom på en skikkelig kul historie fra RT i fjor. En annen russebertemamma, som før øvrig leste bloggen min #bradame #elskerallelesere opplevde følgende:

En morgen våknet hun etter en urolig natts søvn og prøvde forgjeves å kontakte russen sin. Mobilen gikk rett på svarer, hun fikk ikke kontakt med vennene, læreren kunne fortelle at på skolen var den savnede absolutt ikke. En kjapp og bittelitt panisk runde i nabolaget ga null resultet. Ikke så mye som et russekort i buskene, hverken hos naboen eller hjemme i hagen. Mens hun prøvde å huske om det var 110 eller 113 hun burde ringe, fikk hun det for seg at hun burde sjekke rommet til den savnede. Jepp folkens! Der, midt i sengen, ligger ingen ringere enn den savnede russeberta! Hun sover dypt, lykkelig uvitende om leteaksjon og bekymring #farenover

Diskusjonen om hvorvidt man er voksen eller ikke pågår stadig. 
– Har du noen middagsønsker, jeg skal handle nå. 
– Åååå jaaa, kan vi ha sånn fiskegrateng? Med gulrøtter og poteter og sånn? 
– Fiskegrateng? Med GULRØTTER OG POTETER? 
– Ehh, ja. Det er digg da. Også er det bra å spise fisk da, er det ikke? 
– Joa, seff er det bra, sier jeg, men jeg er litt skuffet. Hadde lyst på burgere eller pizza eller noe jeg. 

I butikken hadde jeg gleden av å innkassere hele 43 kroner i pant etter ukens to vors. Ikke fordi de drakk så lite (det skulle tatt seg ut), men fordi det meste viste seg å være kjøpt i Sverige. Den gode nyheten er at jeg i tillegg sitter igjen med en boks snus, en nesespray, en iskaffe, en cacao dessert, et par ørepropper og to ladere. Alt kan hentes her om du savner det. Utenom iskaffen #sorry 
 

Russebertemamma logger av for å #varmefiskegrateng #lufteparkas #sjekkeblogglisten 

Vors i heimen. Foto: Ikke meg, fikk ikke komme inn i stuen. 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg