Hallo! Hører du egentlig hva jeg sier?

Hei!

Det er mandag og Lillebror har kommet hjem fra LS (spør en russ), jeg passerte rommet hans og så i sideblikket at han sto der inne i et hjørne og ordnet med ett eller annet. Jeg hadde et par ting å melde, så jeg begynte å snakke mens jeg gikk videre inn på badet, som for øvrig ligger i tøffelavstand fra Lillebrors soverom. Bare helt sånn malapropos (spør en voksen), så jeg nettopp at eiendomsmeglere nå kaller det “slippersavstand”. Ærlig talt, jeg har nettopp vent meg til tøffelavstand, la oss ikke ødelegge det. Okay? Men altså, jeg snakker til Lillebror fra badet og samtalen forløper omtrent som følger:

– Du skjønner at du må på jobb nå, ikke sant? Det funker ikke å bare feste og feste. Du blir SYK av dette her (JEG blir syk av dette her, men det sier jeg selvfølgelig ikke). 
Lillebror responderer ikke så veldig,  men han protesterer heller ikke så da blir jeg liksom litt modig. 
– Livet fortsetter etter RT. Du skjønner det? At du kan spolere HELE resten av LIVET DITT nå? Er det verdt det? Hva hvis du mister jobben, lappen, kontrollen og hva vet jeg? 
Det er fortsatt bare stillhet fra russerommet. Hva skjer egentlig? Er han så enig med meg at han rett og slett ikke føler behov for si meg imot? Vel, vel, motet stiger i hvertfall hos meg, så jeg avslutter med følgende:
– Du vet, jeg prøver virkelig å være positiv, men det er ganske mye jeg ikke liker med RT. Jeg begynner å bli litt russten ass. Du vet, pengebruk, fyll, dop, beefing (her tar jeg noen skikkelige sjanser føler jeg).

Jeg skal til å avslutte med en skikkelig kraftsalve om nedsatt immunforsvar og antibiotikaresistens og stikker hodet inn på rommet hans og skal til å sette blikket i ham, men der, på toppen av russedressen er det ikke noe hode! Dette er alvorlig nok i seg selv, men det viser seg at heller ikke kroppen er inne i dressen! Den STÅR AV SEG SELV borte i hjørnet #hvaf… #skittendress Her passer det godt å legge inn en liten advarsel til OMO-elskende russeforeldre: Dressen skal ikke, jeg gjentar IKKE vaskes. Gjør som meg, kjøp inn neseklyper til hele familien. Det er riktignok litt slit å puste gjennom munnen i uke etter uke, men verdt det. 

Det viser seg at Lillebror sover og har hørt veldig lite, eller faktisk ingenting, av det jeg har sagt. Ja ja, jeg fikk i hvertfall sagt det! Og nei, jeg hadde ikke noe med brannen på Fornebu å gjøre. Så irritert er jeg ikke på RT #trossalt #elskerruss

Russebertemamma logger av for å #gledesegtilrebus #finnevaskebøtta #sjekkeblogglista

Det var da jeg hadde sydd med èn hånd en god stund at jeg kom på det med neseklype. Foto: Lillebror (uten dress)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg