På forhånd takk

Hei!

Jeg vet at det blir verre. Akkurat nå det bare gøy. Vi ler og tuller mer enn vi ruller Jeg skriver litt artige innlegg på bloggen som (overraskende) mange leser #stoltogglad. Men om bare noen uker blir det alvor. Da blir det søvnløse netter, ikke bare for russeberta. Uttrykket “Jeg tar bussen til skolen” får et annet innhold og jeg liker det bare sånn passe. Det er en ting jeg vil gjøre nå, sånn at jeg ikke glemmer det. Jeg har en tendens til å glemme litt når jeg sover lite #dårligtilådøgne. Og det jeg må huske, er å takke:

  • Takk til alle politifolkene som jobber dag og natt gjennom russetiden. Det er ikke for nybegynnere å opprettholde orden i kaoset av rødt og blått. De følger allerede med på 00 for å luke ut trøbbel, de har kontroll ass. Politiet er der for å hjelpe, du kan tulle med dem, men ikke kødd med dem #politieterbrafordeg #foreleggsuger #oppførdeg
  • Takk til alle foreldre som bryr seg. Ikke bare om sin egen russ, men om russevenner og russevenners venner og russ generelt (kan ikke ha glemt noen nå?) Takk for at du støtter, vasker, vekker, kjører, trøster, mater, våker og forstår de røde og blå #serdegpåforeldrerulling.
  • Takk til Statens vegvesen som gjør en kjempejobb med å sikre at bussen du ruller i er trygg for deg og omgivelsene. Jeg vet, de er strenge, men de er rettferdige. 
  • Takk til alle lærere #diggergodelærere (særlig Ingrid Anita på Nesbru og Andreas på Akka) som holder hodet kaldt og hjertet varmt i møtet med elever som fokuserer hardt på russing i innspurten. Dere er uvurderlige og jeg beundrer dere mer enn dere skjønner. 

Jepp, vet det blir verre. Men jeg skal takle det. Akkurat nå er det rolig og enn så lenge er det mest gøy #takkoglov

Russebertemamma logger av for å #finnerussevennerpåvestlandet #spisekveldsmat #sjekkeblogglista

Sånn ser de ut nå, snart er de røde og blå. 
 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg