En bussjåfør med russehumør

Hei!

Hvis du har tatt buss i Norge da du var liten, så har du minst èn gang sittet og sunget av full hals: “En bussjåfør, en bussjåfør, det er en mann med godt humør”, og så langt er alt bra. Det er den neste strofen som får meg til å bli #littbekymret. Den går, som vi alle husker, slik: “Og har han ikke godt humør, så er han ingen bussjåfør…”

Akkurat det der har fått meg til å tenke litt for jeg har kjørt mye buss, altså i betydningen sittet på. Og jeg må innrømme at det til tider, har vært så som så med humøret til den som kjører bussen. Hvis vi følger logikken i sangen tilsier det at han/hun da faktisk IKKE ER bussjåfør. Men det ser ikke ut til å hindre ham/henne det det aller minste. Det vi trenger er en #bussjåførmedgodthumør og heldigvis er det mange av dem der ute.Særlig russebussjåfører vil jeg tro. De slipper å selge billetter, men det er vel antakelig også det eneste de slipper. Jeg kan bare vagt forestille meg hva det kreves av sjåffa (se Russespråk for dummies) og det er ikke lite. Å være den eneste voksne (jada jada, men jeg mener på ordentlig), eneste edrue og eneste med busslappen i et gjennomsnittlig party på hjul. Det er ikke før pyser ass. Jeg vet at det er kremen av bussjåfører som kjører russebuss. Og jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at Vanja skal kjøre Elm Street 2017 rundt og rundt, ikke minst fordi hun har helsefaglig bakgrunn #manvetaldri. Det er altså ikke bare russen og bussen det står på. Det står ganske mye på sjåffa også.Og så står et en del på dressen faktisk. Med ganske store bokstaver. Mer om skriften på dressen neste gang. 

Russebertemamma logger av for å #prøveåfåbarnesangutavhodet #jobbelitt #finnerussebilder

Russeberter og russedresser

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg