Vi bare holder på…

Hei!

Har du lagt merke til at språket forandrer seg? Setningene blir kortere.Inntil nylig het det “jeg vet det”, nå heter det “jeg vet”. Før gledet vi oss til “russetiden”, nå er det “RT” de gleder seg til. Jeg ringte hjem til mor og far og så: “Det går bra!”, jeg får en en sms der det står “Dgb”. Før svarte jeg “Ja takk jeg skal spise middag hjemme”, nå får jeg en tekstmelding der det står “k”. Det tok seriøst litt tid før jeg skjønte at det faktisk var en forkortelse for ok. Skjønner at det må forkortes. Holdt på å si “Herregud”, men tok meg i det, og sier ” OMG” #harskjøntdetnå #jegskjønnerungdom #ungdomskjønnermeg (av og til).

En annen ting jeg har stusset over er dette. Når jeg spør om de er sammen, så svarer de “vi bare holder på”. Ja det skal du få meg til å tro, men HVA er det de HOLDER PÅ med? Se det får jeg ikke noe godt svar på #usikkerpåomjegvilvite. Hva er galt med å være sammen? Å være kjærester? Jo, det skal jeg si deg. Det er sykt stress ass. Det lønner seg å se det litt an, ikke forhaste seg.. Å bli #sammensammen er omtrent som å forlove seg, har jeg skjønt. Lukter det commitment? Stay clear!

Så, hvordan skal jeg forholde meg til alle disse som holder på? Er det innafor med invitasjon til søndagsmiddag? Greit å vise frem babybilder? Gi julegave? Best å holde litt avstand, til det er bittelitt mer konkret lixm. Har lært litt da (les: Har dritt meg ut før). Er det noen som skjønner hvor bra den der Norvegiareklamen faktisk er? 

For å være helt ærlig med med deg så sliter jeg innimellom litt med å finne blider til bloggen. Men tenkte det kunne være gøy for deg å vite at Sohpie Elise og jeg har snakket litt med hverandre. Ok, veldig lite, men vi holdt på å snakke med hverandre. Det tells!

 

 

Russebertemamma logger av for å #tahelg #spisepizza #sjekkeblogglisten

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg