Kunsten å hooke

Hei!

Hvis du er over 25 og litt usikker på hva det betyr å “hooke”, så kan jeg berolige deg med at du sannsynligvis vet det,og til og med har gjort det. Du bare vet ikke at det er det du har gjort. Eller det er så lenge siden at du nesten ikke husker det. Kanskje du gjør det sjeldnere nå enn før, og det er litt synd, for hooking er en veldig nytting ting å drive med. Å bli en god hooker er ingen heksekunst, men å bli legendarisk, det krever litt innsats. Hooking er en aktivitet som det kan være mye av f eks i russetiden, men som det blir mindre og mindre av når man blir voksen. Det er sterkt undervurdert i parforhold som har vart en stund og det er skikkelig, skikkelig dumt. Skilsmissestatistikken ville sett bedre ut, om det var mer hooking. For hvis du er god til å hooke, så kan du komme unna med nesten hva som helst på andre områder i livet. 

Hva: Hooking, også kalt klining, roting, making out. 

Hvor: Hvor som helst egentlig,så lenge du ikke støter noen. Men husk at dempet belysning ofte funker bedre enn neonlys. 

Hvem: Hvis du ikke er koblet opp med noen så står du temmelig fritt. Erfaringsmessig blir det mye mindre stress etterpå, hvis du finner en som heller ikke er i et forhold. Det er en forutsetning at du finner en som VIL hooke med deg, men det skjønte du sikkert av deg selv #neiernei #kanskjeerikkeja

Når: Ikke så mange regler for det. Når det måtte passe. Eller når det ikke passer. Overraskelsesmomentet kan være til din fordel. 

Hvordan: Begynn med å ta ut snusen. Ta det litt rolig innledningsvis, gjør deg litt flid. Prehooking er undervurdert. Og når du er igang; hook som om du mener det. Ikke tekste og ta bilder underveis. Ikke spise og drikke. Fullt fokus #mindfulness. Hooking er kommunikasjon på høyt nivå og blir best om du “lytter mer enn du snakker”. Ikke for mye tunge og ikke gape. Dette er hooking, ikke burger! 

Hvorfor: Teit spørsmål. Selvforklarende. Men rent vitenskapelig så gir hooking en reduksjon av stresshormonet kortisol. Sunt med andre ord! Dessuten forbrenner du 26 kalorier i minuttet. Diggeste måten å slanke seg på. 

Russebertemamma logger av for å #slankeseglitt #mimrelittmer #sjekkeblogglisten


Bildet måtte dessverre redigeres litt for å bevare anonymiteten til 
disse to turtelørnene, ehhh turtelbjørnene….

 

3 kommentarer
    1. Hei! 🙂 Jeg fant bloggen din etter å ha sett dere på tv2 – jeg ble positivt overrasket da jeg leste innleggene, kjempemorsomme, også for meg som heldigvis har noen år igjen før jeg blir russemamma! Lykke til i russetiden, både mor og datter! 🙂
      (Jeg har forresten hørt at # er ganske ut, og at det er kulere å ikke bruke det. Men hva vet jeg, jeg er 39…! :D)

    2. Mariann: Takk for hyggelig tilbakemelding!
      Jeg har hørt det samme om #, men jeg henger litt etter, som vanlig. Da vi foreldre kom oss på FB, var ungdommen gått videre til Insta og Snap for lenge siden. Men, jeg bruker jo i alle tilfelle # helt feil (og det er litt av poenget). Hehe…
      God Påske:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg