Velkommen etter

Hei!

Nå er braker det snart løs for russen andre steder også #endelig #takkoglov. For her har det blitt mye kjøring. Hun kan jo ikke vise seg alene offentlig i russedress. Det skulle tatt seg ut. Å være russ på buss, uten buss, med dress kan være skikkelig komplisert (“Er du helt fjern? Jeg kan selvfølgelig IKKE ta toget med dress og jeg kan ikke ta den av!”). Så galt har det blitt at Russebertepappa har måttet trå til med PappaÜber for å transportere den blåkledde. 

Jeg skal være ærlig, jeg syns det har tatt litt av. Jeg lengter tilbake til den tiden da en rigg var noe man brukte for få oljen opp fra Nordsjøen og en krone var noe de heldige hadde på hodet, og de uheldige på en tann #spørenvoksen. Dekk var noe vi la om to ganger i året, slipp var å la gå, stappe var forbundet med poteter og en kongle var rett og slett en kongle. Apropos kongle, hvordan ligger det an med knuter der ute? 

Til alle dere som begynner russetiden nå vil jeg  bare si lykke til og russ med måte. Dere klarer uansett ikke ta igjen #romeriksrussen. De har fått et solid forsprang. Bokstavene på dressen har løsnet, lageret av cider har krympa, foreldre har rullet, parkasen er skitten, stemmen er hes og en god del knuter er i boks. Apropos det så har jeg faktisk samlet en god del Foreldrerusseknuter og jeg gir meg ikke før jeg har alle!

PS. Da jeg var ung stod det “Slipp bussen frem” bakpå rutebussen. Nå har jeg fått designet et merke der det står “Slipp russen frem” og det har jeg klistret bakpå dressen hennes mens hun sov #hysj #hemmelig. Hvis du møter henne så slipp henne frem. Hun er forhåpentligvis på vei til skolen. 

Russebertemamma logger av for å #bekymreseg #skrivetilrektor #sjekkeblogglisten


Glimt fra den store dagen. Titta og og meg på rulling med Elmstreet2017
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg