Hva er dette for løier?

Hei!

Jeg vært veldig i tvil om og hvordan jeg skulle skrive dette innlegget. Russetiden er i gang over hele landet, med litt varierende grad av spetakkel og moro. Var så uheldig at jeg sneiet borti en avis i helgen. Jeg leste om russ (riktignok bare noen få, men likkavæl), det var ikke oppløftende #dagenblirikkeheltdensammeuten #denblirbedre. Det hadde gått hardt for seg på et slipp (se tidligere innlegg) i Bergenstraktene. Siden jeg er veldig glad i Bergen ble det dobbelt trist. Hva gikk det av dere gutter? Resten av dette innlegget er krydret med bergensuttrykk, sånn at jeg er sikker på at budskapet når helt over fjellet. 

Jeg skjønner at dere ikke var blodfastendes da en bråte av dere kom i skade for å barke sammen med politiet. Det er ikke innafor å klesse lovens lange arm, ei heller å bite fingeren som er i enden av den. Dere er vaksinert for hjernehinnebetennelse, men gudene vet om politiet er vaksinert mot stivkrampe?

Kort fortalt: Russ skal ikke delje og druse på noe som helst, herunder inventar,  andre russ, foreldre, lærere, og politifolk. Hva tenkte dere? Her nytter det ikke å skylde på hann hinn, selv om det er fristende. Det er ikke tidi når hele russetiden går te dondas og må  feires på glattcelle. Den er for god til å sutle bort på den måten. Du er jo ingen gnitapong, du har jo investert her for svingende. Skjerpings! De som ikke ble arrestert måtte sannsynligvis pitle seg, og det er jo heller ikke tidi. Nei, gutter her gjelder det å jænke seg og slutte med sånne løier sporenstreks. Bedre å være en ræddafis å stikke av fra sånne ting neste gang. 

Kjenner meg helt fissen jeg gitt. Det var en del tull i Vestfold i helgen også, men je hælær ikke skrive om det nå. 

Kjære alle fine, kule, snille russ #smisk Vær greie mot hverandre og mot alle som prøver å passe på dere #foreldre #politi #lærere #helsesøster. Vi bryr oss om dere <3

Russebertemamma logger av for å #finpussedialekuttrykk #måkesnø #sjekkeblogglisten 


Det er mest gøy når ingen kommer til skade. 
 

6 kommentarer
    1. Anonym: Da er du en av de som skjønte noe av det. Jeg skjønner det meste selv også, men ikke alt, så veldig glad for at det traff. Er du russ eller bare fra Bergen? Ikke at det er bare altså, det er mer enn nok å være fra Bergen syns jeg! Digger Bergen og bergensere. Får dessverre ikke lov av russeberta å bli venn med flere russ, hvis ikke de spør meg da…..Ha det bra. Her har vi Bergensvær i dag, du ville følt deg hjemme 😉

    2. Jeg er russ fra bergen, og gud a mei så mye tull det er med de guttene der altså… 13 år i hodet alle mann. Heldigvis klarer du å skille mellom oss, og ikke ta aller under en kam. Vi bergensrussen får nemlig gjennomgå så til de grader nå. Russetiden ser ikke like lys ut lenger, tror det kan bli mye jaging av politiet… i år igjen…. MEN digger deg og ditt åpne sinn! Ikke mange foreldre som setter seg inn i det slik du gjør, og det settes stooor pris på av russen. Vi er jo egentlig kjempe greie! 😀

    3. Eg er ikke russ nei :-/ Kunne vært russ no, men eg jobber💸
      Haha, vittig! Du er kul😄 Ha en fin dag videre!

    4. Anonym: Takk for den:-) Jeg er virkelig glad i folk fra Bergen, og særlig russ, så jeg blir oppriktig lei meg når noen få ødelegger for alle dere andre. Hva kan vi gjøre for at det skal bli lysere? Jeg syns du skulle ta kontakt med f eks BT eller TV2 og få til en sak på “snille russ”. Det er viktig at dere som vil ha en morsom russetid uten vold og ekstreme tilstander står sammen. Jeg støtter dere 100%. Si fra hvis jeg kan hjelpe med noe! Er du blå eller rød? Jente eller gutt forresten?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg