Du vet du er voksen når….

Hei!

– Du må begynne å tenke litt over hvordan du prioriterer (Jeg syns du prioriterer som en hodeløs kylling og er bekymret for deg)
– Slutt å mas, jeg har kontroll (Hun vet at jeg elsker kontroll og bruker dette ordet helt bevisst for å berolige meg) 
– Jeg maser ikke, jeg bare sier at du må tenke på konsekvensene av de valgene du tar!! 
– Herregud, er du her ennå? Hva gjør du på rommet mitt egentlig? Jeg har ikke tid til dette. Pærra begynner nå. Skjønn at JEG ER VOKSEN OG KLARER MEG SELV! 
– SÅ BRA DA! Skal minne deg på det neste gang du ber om hjelp! Eller forresten du, drit i å be om hjelp! 

Ja, sånn  kan det høres ut. Vi krangler ikke. Vi diskuterer (LOL! Vi krangler selvfølgelig). Dette kommer vi ingen vei med. Vi har rett og slett veldig forskjellig definisjon av det “å være voksen”. Jeg har derfor utarbeidet en liten sjekkliste for voksenhet som jeg heretter forholder meg til. Dermed basta. 

Du vet du er voksen når…

  • Du bestiller time hos legen, går dit selv og betaler for dine egne medisiner. 
  • Du kan de siste fem sifrene i personnummeret ditt. 
  • Du tenker…hmm, lenge siden jeg har vært hos tannlegen. Ringer og sjekker om de har glemt å kalle meg inn. 
  • Du ser ditt eget navn på en mobilregning (- Er ikke mobilbruk gratis? Seriøst?).
  • Du ikke gidder å fryse lenger, og tar på deg varme klær om vinteren. 
  • Du kjøper Zalo for første gang (Aluminiumsfolie kvalifiserer også).
  • Du legger deg tidlig fordi du vil være opplagt dagen etter. 
  • Du syns det er på tide med en fiskemiddag. 
  • Du ringer hjem bare for å høre hvordan det står til (- Penger? Neida, ville bare høre stemmen din). 
  • Du syns kildesortering er en selvfølge (- Er snus matavfall egentlig?). 
  • Du inviterer mamma og pappa på vafler. Det er lov å bruke ferdig vaffelmix. 

 

Russebertemamma logger av for å #gjørevoksenting #værevoksen #sjekkeblogglisten

 


OMG! Jeg har fått en russ til #chucky2018
 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg