På tide å sove ut russen

Hei!

Jeg skal være ærlig å si at de siste par dagene har vært litt tunge. Plutselig var det ikke så gøy å være Russebertemamma. Jeg har vært sint, lei meg og skuffet. Jeg har jobbet så hardt med meg selv siden før påske Jeg har villet være positiv og støttende til russ generelt og russeberta spesielt. Nå er jeg temmelig sliten. På grunn av denne bloggen har jeg blitt intervjuet i Budstikka,vært på lufta med en professor i NRK og på TV2 en tidlig morgen. Det tok helt av og jeg har virkelig fått mye ut av RT! 

Og jeg har snakket med mye bra russ ass. Morten som forteller at vennskapet med gutta er det beste med russetiden, han poengterer at det skjer så mye bra i forkant av RT med bygging av buss og dugnader. Bare gutta er sammen, så er alt annet underordnet. Martine syns det beste med RT er at man får være sammen med de man er glad i, og at man møter masse nye folk. Line fremhever at RT gir et etterlengtet pusterom fra alt stress og mas med skole og eksamen.

Jeg har sett eksempler på ekte vennskap og støtte. Det skal dere ha, dere er der for hverandre når det butter. For det gjør det innimellom. Jeg glemmer aldri Lasses innsats for Russeberta, den natten bagen var borte med det mest verdifulle hun eier oppi. Han trøstet og han snudde hele bussen og dro tilbake for å lete. Det kaller jeg vennskap.

Mange av dere har gjort lignende innsats. Alt teller. Fra å holde håret borte når noen spyr til å ringe hittegodskontoret for å spore opp gjenglemte bager og mobiler. Jeg digger at dere tar ansvar for hverandre. 

Men ikke alt har vært bra og det vet dere. Husk at det kommer russ etter dere. At det er massevis av 99 og 00 der ute som gleder seg til RT  og som planlegger den nå, slik dere planla RT2017 i flere år. Tenk litt på det den siste natten, ta vare på hverandre og hold dere innafor, sånn at ikke hele RT blir forbudt. Politi, legevakt, brannvesen, slagsmål og hærverk er ting dere bør ha minst mulig befatning med i natt. Russ med måte!  

God 17. mai:-)  Bruk den til å sove ut. Det skal jeg. Takk for følget. 

Russebertemamma logger av for å #planleggeRT2018 #strykebunadskjorte #sjekkeblogglista 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg