Er det Insta Worthy?

Ciao ciao a tutti! 

– Kunne du tenke deg å reise på storbyferie med pappa kanskje?
– Det spørs hvor. Det må være insta Worthy.
– Insta what?
– Worthy…Det må se bra ut på Insta. Skjønner?
– Ehh ja og nei. Mest nei, egentlig.

La meg begynne med å innrømme at jeg er en kløne på sosiale medier. Noen ganger tror jeg at jeg har skjønt det. Det er da det går dårligst. Skjønner du noe av kommentarene på på ungdommenes bilder? Da er du under 25. 

For noen dager siden skulle jeg hjelpe berta med ta noen bilder til Insta #verdigsted De skulle tas i vannet, hvor ellers. Det var litt ujevn bunn og litt bølger, men samma det. Mobilen hennes er visstnok vannett (og det burde den jaggu være til de prisen).

Vi pådro oss temmelig mye oppmerksomhet der ute i bølgene, for det var mange poseringer som skulle prøves ut og jeg sto heller ustøtt.

De første 127 bildene måtte kasseres i sin helhet. Bikinien satt skjevt.

– Herregud mamma, det må du da ha sett?
– Jeg trodde den skulle være sånn. Men gjør det noe egentlig?
– Om det GJØR NOE? Hva vil de tusen og fjaksten følgerne mine tro?

Vi tok et par bilder til og vel tilbake på solsengen bladde hun gjennom i et imponerende tempo.

– Jeg må bare slette alle 179.
– Alle? Serr?
– Ja, du suger til å ta bilder.
– Bare hyggelig. Si fra om du trenger mer hjelp.

Og språkforvirringen fortstter. Ikke nok med at jeg sliter med italiensken, jeg er også til enhver tid omgitt av min nye danske familie her i Italia. Nå skylder jeg noen fire og halvfjoms euro, men jeg aner ikke hva det betyr. Tryggest å gi tilbake en hundrings.

La Mama della Russeberta logger av for å #sjekkeinsta #sjekkeskillet #sjekkeblogglista

PS I ettertid har jeg sett to av bildene på Insta. Sletta du liksom. Ha!

Det er utrolig viktig å kunne le av seg selv. Foto: Ja, jeg vet. Ikke bra. Burde vært sletta. 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg